Friday, June 1, 2012

ADDS Part 1


PART 1

Hye! Aku Izaraa Natasya binti Mohd Azlan Lee. Just call me Zaraa. Umur 22 tahun. Dah setahun lebih study di Universiti Tenaga Nasional. aku amik course Bac. of Finance. kiranya dah masuk semester 5 lah ni. Hehee. Kat sana aku ada kawan2 rapat yang sangat sporting dan perangai mereka, MasyaAllah! Tak boleh nak cakaplah. Suka mengusik kawannya yang comel ni. Haha! Perasanlah pulak. Eh, lupa nak kenalkan nama mereka. Nama mereka Nur Khadijah dan Nur Amalina. Tapi, aku just panggil dorang ni Dieja and Amal je. Nama glamour gitu. Ahaks! Selain Amal dan Dieja, aku jugak ada kawan rapat merangkap cousin sebelah ayah. Diorang tu tinggal kat Cheras dan yang bestnya rumah diorang tu dekat-dekat aje. Oh, nama diorang Sarah dan Muniira. 

Ape lagi ye nak cakap? hmmmm.. Zaraa mengurut-urut dagunya gaya seperti memikir. Ha! Idea!

Selain tu lupa pulak nak bagitau, aku juga mempunyai sebuah family yang tersangatlah bahagia, aman harmoni dan macam2 lagilah untuk menggambarkan perhubungan kami ni. Family kami ni taklah besar mana pun. Hanya ada ayah, mama dan abang. Ayah aku bernama Mohd Azlan Lee Bin Abdullah Lee dan Mama pula Miftah binti Adnan. Mesti korang pelikkan coz nama ayah ada Lee kat belakang. heheeee. 

Ayah memang ada mixed cina belah daday ayah. Daddy ayah masuk islam sebab tu namanya Abdullah Lee. Datuk & nenek ayah still cina kristian dan mereka dah lama meninggal. hurm.. sedih sebab tak pernah jumpa mereka. hanya dapat tengok dalam gambar aje. Abang aku pula bernama Mohd Fizhan Na’im Lee bin Mohd Azlan Lee. Beza umur kami 4 tahun. Jauh jugakan beza umur kami? Hehe. Abangku yang seorang ni lagilah nakal. Suka mengusik aku. Sama je macam kawan2ku yang lain. Haih! Malang jadi aku nikan. Memang selalu kena usik. Sajalah tu nak tengok aku marah. Eheheee. Tapi aku mana boleh marah mereka2 ni. Mereka semua nilah nyawa aku. Tanpa mereka, aku rasa kosong. Kosong, kosong~ sekali macam lagu Najwa Latif la pulak. Hehe
Oklah, tu je untuk hari ni. Next time aku update cerita lain pula. Mata pula dah mengantuk. 

Tataaaa!

Cute Gurlz

Zaraa segera menutup laptop Apple kesayangannya setelah mengupdate cerita di blog yang baru di buat seminggu yang lalu dan berjalan menuju ke katil. Zaraa mula berbaring dan matanya terkelip-kelip memandang siling biliknya. Rindu pula pada Dieja dan Amal di Pahang. Dieja dan Amal masing-masing tinggal di area Pahang juga. Tidak seperti dirinya yang duduk jauh di Kuala Lumpur. Walaupun bercuti mereka seperti tidak bercuti. Assignment dan ulangkaji still di buat di rumah untuk Mid Term yang akan datang. Haihh! Bosan menghadap buku. Mereka sudah 3 hari bercuti pertengahan semester bermula hari Khamis lepas. Dan hari ini masih hari sabtu. Cuti masih berbaki seminggu lagi. Hmm.. apa nak buat kat rumah ek? Mata Zaraa masih terkelip-kelip seperti tadi. Dia mengeluh.

“Haihhh. Tadi ngantok sampai menguap-nguap. Dah baring atas katil tak mau tido pula. Mengadalah mata nih.” Zaraa berguling-guling atas katil sambil memeluk teddy bear besar yang di hadiahkan oleh abang kesayangannya semperna ulang tahun yang ke 19.

“Ishhh! Ape yang susah sangat nak tido nih. Mata ngantok tapi tak mau tido pula.”

Zaraa segera duduk. Tangannya menggaru-garu kepala yang tidak gatal. Matanya melilau ke sekeliling biliknya. Tiba di suatu arah, matanya terhenti. Bibirnya menguntum senyum. Hehe. Idea! Segera dia berjalan kearah almari sederhana besar yang menempatkan novel-novel kesayangannya yang hampir penuh itu. Lantas menarik sebuah novel tebal bertajuk ‘Awak Suka Saya Tak?’ karya Melur Jelita. Zaraa mula melangkah menuju ke katil setelah mengambil novel tersebut.

“Bace novel ni ok jugak  sementara tunggu mata ni nak tido. Dah bace banyak kali pun still tak bosan. Oh Hilman Yongku! Bestnya kalau kau betul2 wujud dalam dunia nih. Aku jadi isteri nombor 2 pun takpe. Bermadu dengan Intan Zulaikha. Oh! Aku rindu kamu.. ahaks! ops! gatal suda." Zaraa tergelak kecil sambil berbaring di atas katil mula membaca.


No comments:

Post a Comment